PercyMX-5 schreef:Daar geef ik je 100% gelijk in. Borbet heeft velgen voo rde mx5 van 14duim 10j breedt. Zolang het niet sneeuwt gaat dit weinig geven aan de wegligging. Wat spoorverbreding betreft met adapters kan ik de technische controle volgen dat dit niet toegestaan wordt. Maar velgen met vaste adapter of zoals Schmidt velgen Et-10 moet toch gewoon kunnen. Iemand die bv 17duims velgens steekt die 10j breedt zijn met Et10 gaat volgens mij niet echt de essentie hebben om hier woon werk verkeer mee te gaan rijden. Het verbruik ligt veel hoger en de velgen zijn iets de duur om dagelijks mee rond te tuffen. Maar zoals met alles mag hier in belgie niets. Neem nu carbon spoilers zijn in Belgie verboden wegens te lage absorbtie graad, volgens mij is het verschil tussen polyester en carbon nauwlijks verschillend.Carbon is trouwens sterker en meer "flexiebel zonder scheuren dan polyester". Wanneer men producten in de racerij gebruikt kan je gerust zijn dat deze stevig en betrouwbaar zijn. Niemand gaat zijn miljoenen boliede het circuit opsturen zonder zeker te zijn dat alles slag bestendig is.
Wacht ff... even verduidelijken. Andere velgen veranderen de wegligging. Geen discussie over. Maar ik ga niet zo extreem om te zeggen dat de wegligging om zeep is. Nog ga ik nooit beweren dat de wegligging beter is. De afstelling van de mx is op rijplezier afgesteld. Dit geeft de auto een bepaald "gevoel". Gelijk wat je aanpast aan ophanging of wielen gaat dit gevoel beïnvloeden.
Bredere velgen en banden moeten kunnen. Maar je moet je realiseren dat je op bepaalde vlakken moet inboeten. De auto is niet meer zo speels. Verlagen van de auto gaat hem nog strakker maken nog minder speels maken. Dat is een keuze die je maakt. Soms uit esthetisch oogpunt (zeg maar meestal).
Rijdt hij beter met een verlaging en bredere wielen? Yep... op een vlakke weg. Op slechte weg rijdt iemand met std velgen van je weg. Is dat erg? Niet voor mij. Ik heb gekozen voor look boven all-round wegligging, dus leg ik me daar bij neer.