Probleem op controle

Re: Probleem op controle

Berichtdoor Jemme » vr jul 23, 2010 7:42 pm

PercyMX-5 schreef:Daar geef ik je 100% gelijk in. Borbet heeft velgen voo rde mx5 van 14duim 10j breedt. Zolang het niet sneeuwt gaat dit weinig geven aan de wegligging. Wat spoorverbreding betreft met adapters kan ik de technische controle volgen dat dit niet toegestaan wordt. Maar velgen met vaste adapter of zoals Schmidt velgen Et-10 moet toch gewoon kunnen. Iemand die bv 17duims velgens steekt die 10j breedt zijn met Et10 gaat volgens mij niet echt de essentie hebben om hier woon werk verkeer mee te gaan rijden. Het verbruik ligt veel hoger en de velgen zijn iets de duur om dagelijks mee rond te tuffen. Maar zoals met alles mag hier in belgie niets. Neem nu carbon spoilers zijn in Belgie verboden wegens te lage absorbtie graad, volgens mij is het verschil tussen polyester en carbon nauwlijks verschillend. :o Carbon is trouwens sterker en meer "flexiebel zonder scheuren dan polyester". Wanneer men producten in de racerij gebruikt kan je gerust zijn dat deze stevig en betrouwbaar zijn. Niemand gaat zijn miljoenen boliede het circuit opsturen zonder zeker te zijn dat alles slag bestendig is.

Wacht ff... even verduidelijken. Andere velgen veranderen de wegligging. Geen discussie over. Maar ik ga niet zo extreem om te zeggen dat de wegligging om zeep is. Nog ga ik nooit beweren dat de wegligging beter is. De afstelling van de mx is op rijplezier afgesteld. Dit geeft de auto een bepaald "gevoel". Gelijk wat je aanpast aan ophanging of wielen gaat dit gevoel beïnvloeden.

Bredere velgen en banden moeten kunnen. Maar je moet je realiseren dat je op bepaalde vlakken moet inboeten. De auto is niet meer zo speels. Verlagen van de auto gaat hem nog strakker maken nog minder speels maken. Dat is een keuze die je maakt. Soms uit esthetisch oogpunt (zeg maar meestal).

Rijdt hij beter met een verlaging en bredere wielen? Yep... op een vlakke weg. Op slechte weg rijdt iemand met std velgen van je weg. Is dat erg? Niet voor mij. Ik heb gekozen voor look boven all-round wegligging, dus leg ik me daar bij neer.
Jm
My MX-5 is a hybrid, it burns fuel and rubber
Jemme
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor PercyMX-5 » vr jul 23, 2010 8:59 pm

Er is inderdaad een groot verschil tussen rally rijden en circuit rijden. Maar of je dit gaat merken in stadsverkeer dunno eigenlijk. Voor mij is wat het oog krijgt het belangrijkste :shock: al moet ik wel zeggen dat bijna standaard ook heel mooi kan zijn
Deze vind ik persoonlijk prachtig zonder al te veel tuning :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
drife like a butterfly, drift like a bee
Mazda MX-5 type NA bwj 1991 widebody
Antwerp Customs
PercyMX-5
MX-5 Newbie
MX-5 Newbie

Berichtdoor Jemme » vr jul 23, 2010 9:51 pm

Prachtige wagen. Ook volledig mijn ding. Zeker stilstaand op foto. Geen idee hoe dat zoiets nog rijdt.
Jm
Jemme
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor PercyMX-5 » za jul 24, 2010 8:15 am

Airride of highway only :D . Om bij mij thuis te geraken zal dit modelletje wel enkele millimeters van zijn chassis verloren zijn. Het ene verhoogde punt na het andere waarop zelfs de meeste standaardwagens met iets ofwat lange snuit het baan oppervlak raken. :wtf:
Antwerp Customs
PercyMX-5
MX-5 Newbie
MX-5 Newbie

Berichtdoor STEFANO » za jul 24, 2010 10:06 am

denk dat 't iets speciaals is met die frontlip, die is niet zo hoog, standaard...
Mooi is dat allemaal. Voor mij moet het overal vlammen, ik wil ook snel rijden op kinderkoppen. doe vaak de kaaien nabij 't pomphuis en de weg is daar zo slecht dat de radio IN de console duikt.
All a car needs is less weight, less electonics, less airbags and more power.
ECO? MY ASS
STEFANO
MX-5 Racer
MX-5 Racer

Berichtdoor PercyMX-5 » za jul 24, 2010 8:20 pm

Nu noem je weer een baantje op he :o.
Zelfs een tank verliest daar al zijn schroeven op
Antwerp Customs
PercyMX-5
MX-5 Newbie
MX-5 Newbie

Berichtdoor STEFANO » za jul 24, 2010 11:21 pm

ken je die baan langs schoten, aan 't kanaal? Denk dat 't metropoolstraat heet. Daar zit een deuk in de weg, ergens, net waar de weg smaller wordt, en verandert in de rechthoekige klinkertjes, die zo diep is dat je denkt dat je er nooit ongeschonden doorheen geraakt. Gelukkig was ik met de passat station. GROTE wielbasis :)

Nah, ik wil rijden met de mx, niet slenteren. En rijden, dat doe ik snel. Anders word ik pissed :)
All a car needs is less weight, less electonics, less airbags and more power.
ECO? MY ASS
STEFANO
MX-5 Racer
MX-5 Racer

Berichtdoor PercyMX-5 » zo jul 25, 2010 9:06 am

Hehe ieder zijn ding. Als mijne ooit klaar is zal mijn snelheid serieus beperkt worden op de binnen banen.
Enkel op de snelweg zal ik sporadisch eens op zijn staart trappen. Maar heb geen zin om mijn geld te gaan geven aan vadertje staat. Ze plukken mij al genoeg :D Zoals ze zeggen drive slow, drive low
Antwerp Customs
PercyMX-5
MX-5 Newbie
MX-5 Newbie

Berichtdoor SpoBo » wo aug 04, 2010 2:46 pm

Kan iemand is zeggen welk nummer er op zijn rood inschrijvingspapier staat bij "Belg. referentienummer"? Bij mij is dat 98/4320. Is dat het juiste nummer voor een NB 1.8? Want ik heb de indruk dat ze mijn wagen verkeerd ingeschreven hebben ofzo. Kan toch bijna niet dat die banden niet toegestaan zijn ... . Bij mijn mazda garage snappen ze het zelf ook niet dat ze er niet op mogen. Er staat ook 'MAZDA MX5' op die site van de controle en dat de maximum snelheid 205 km/h is. En dat is nogal raar aangezien mijn maximum snelheid hoger ligt volgens mazda zelf. Dus ik denk dat ze een verkeerd model genomen hebben.

En beperk uw snelheid altijd maar in het stad. Heb al genoeg scheve dingen gezien :) Mijn MX-5 heb ik net gekocht om te kunnen genieten van het rijden op lage snelheid. Voor mij een cabrio & chillen ipv een hardtop en gefrustreerd rondrijden ;o
SpoBo
MX-5 Newbie
MX-5 Newbie

Berichtdoor Jemme » wo aug 04, 2010 2:57 pm

Wat staat er op je COC? Dit document. Daar staan rechtsonder ook enkele toegelaten banden/velg maten.
Jm
Jemme
Site Admin
Site Admin

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek - Ophanging, Remmen en Wielen