Na een aantal maanden passief op dit forum rond te zwerven zal ik me toch eens voorstellen.
Ik ben Nico en afkomstig uit Zutendaal. Ben al een aantal jaren geleden gebeten door de MX-5 bug.
Heb mijn eerste NB 1.6 gekocht gehad in 2005 en door omstandigheden terug verkocht met pijn in het hart in 2007.
Dan een 3 jaar zitten vloeken elke mooie dag van het jaar dat ik met mijn zeepkist van een firmawagen moest rijden ipv met een cabrio.
Nu eindelijk dit jaar terug de knoop doorgehakt en me een jonge NC 2.0 van 2007 gekocht.
Het is een heel verschil en toch weer thuiskomen. Op het vlak van vermogen, afwerking en ruimte een heel verschil. Het rij plezier zelfs bij lage snelheden is zeker en vast gebleven.
Ik heb er sinds mei al een 5000 km mee gedaan. De meeste in het waalselands gedeelte gedaan. Op uitzondering van een tripje naar Zeeland en de Nurburgring.
Op de "ring" heb ik pas echt respect gekregen voor mijn MX..
Ik hoop hier eens wat volk te vinden om nog eens terug te gaan naar de nurburgring of een gewoon dagje toeren in de ardennen ofzo... Het is altijd leuker als je met een aantal mx'en samen kan rijden..
Gebeurt dat hier regelmatig zo spontane ritjes onderling afspreken?
Ik denk dat ik genoeg geschreven heb voor vandaag. Nu eens wat foto's ...
de eerste MX-5 1.6 die ik een 2 jaar gehad heb...

de nieuwe 2.0 Sport

Een paar fotos na dat ik die porsche voorbij gestoken had op de Nurburgring.