Skik's NC

Stel jezelf en je MX-5 even voor.

Skik's NC

Berichtdoor Skik » wo jul 28, 2010 9:28 pm

Hello allemaal,

Na een aantal maanden passief op dit forum rond te zwerven zal ik me toch eens voorstellen.
Ik ben Nico en afkomstig uit Zutendaal. Ben al een aantal jaren geleden gebeten door de MX-5 bug.
Heb mijn eerste NB 1.6 gekocht gehad in 2005 en door omstandigheden terug verkocht met pijn in het hart in 2007.
Dan een 3 jaar zitten vloeken elke mooie dag van het jaar dat ik met mijn zeepkist van een firmawagen moest rijden ipv met een cabrio.
Nu eindelijk dit jaar terug de knoop doorgehakt en me een jonge NC 2.0 van 2007 gekocht.
Het is een heel verschil en toch weer thuiskomen. Op het vlak van vermogen, afwerking en ruimte een heel verschil. Het rij plezier zelfs bij lage snelheden is zeker en vast gebleven.

Ik heb er sinds mei al een 5000 km mee gedaan. De meeste in het waalselands gedeelte gedaan. Op uitzondering van een tripje naar Zeeland en de Nurburgring.
Op de "ring" heb ik pas echt respect gekregen voor mijn MX.. :shock: Er zijn er me niet veel voorbij gegaan buiten de extremen natuurlijk (Porsche, Lambo's etc... ). Het is er trouwens ook leuk om gewoon rond te toeren in die streek.

Ik hoop hier eens wat volk te vinden om nog eens terug te gaan naar de nurburgring of een gewoon dagje toeren in de ardennen ofzo... Het is altijd leuker als je met een aantal mx'en samen kan rijden..
Gebeurt dat hier regelmatig zo spontane ritjes onderling afspreken? :think:

Ik denk dat ik genoeg geschreven heb voor vandaag. Nu eens wat foto's ...

de eerste MX-5 1.6 die ik een 2 jaar gehad heb...
Afbeelding

de nieuwe 2.0 Sport
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Een paar fotos na dat ik die porsche voorbij gestoken had op de Nurburgring. :roll: (Zoek de leugen.. :D )
Afbeelding
Afbeelding
Skik
MX-5 Newbie
MX-5 Newbie

Re: Skik's NC

Berichtdoor Angel » wo aug 04, 2010 11:11 am

Zie de fout niet?

Zal ook wel een beetje aan de voerder liggen, niet alleen aan de auto!

Knappe foto's van beide MX5'jes

@ngel
Angel
MX-5 Co-Pilot
MX-5 Co-Pilot

Berichtdoor Wim DT » wo aug 04, 2010 6:34 pm

Het is altijd leuker als je met een aantal mx'en samen kan rijden..

Gewoon lid worden van de Flanders MX-5 club en je kan elke maand een rit meedoen :P
Wim DT
MX-5 Co-Pilot
MX-5 Co-Pilot

Berichtdoor philip van durme » wo aug 04, 2010 8:31 pm

Prachtige fotos Wim hij is :thumbup:
Met vriendelijke MX5 groetjes.
philip van durme
MX-5 Newbie
MX-5 Newbie

Berichtdoor Skik » vr aug 06, 2010 10:55 pm

Merci voor de comments.

@ @ngel, zijt er maar zeker van dat het aan de rijder ook ligt, het was mijn 2de ronde ooit die ik er op gedaan heb. Nog heel veel te leren... :eh:

Wim DT schreef:Gewoon lid worden van de Flanders MX-5 club en je kan elke maand een rit meedoen :P

Dat dacht ik ook nog te doen ergens in de nabije toekomst, maar zijn dat de enige momenten dat jullie onderling iets afspreken?
Kunnen ook niet leden een rit mee doen als 'proef' ofzo?
We zijn niet zo een vlotte contact leggers bij onbekende in het begin, dus we weten niet of zo'n meeting met veel volk ons wel ligt. Wat is de gemiddelde leeftijd op zo'n meetings? Met een paar wagen ergens naar toe tuffen is iets heel anders.

Greetz,
Nico
Skik
MX-5 Newbie
MX-5 Newbie

Berichtdoor Wim DT » di aug 10, 2010 7:02 pm

Skik schreef: Lid worden van de Flanders MX-5 club en je kan elke maand een rit meedoen :

Dat dacht ik ook nog te doen ergens in de nabije toekomst, maar zijn dat de enige momenten dat jullie onderling iets afspreken?
Kunnen ook niet leden een rit mee doen als 'proef' ofzo?
We zijn niet zo een vlotte contact leggers bij onbekende in het begin, dus we weten niet of zo'n meeting met veel volk ons wel ligt. Wat is de gemiddelde leeftijd op zo'n meetings? Met een paar wagen ergens naar toe tuffen is iets heel anders.

Greetz,
Nico

Niet twijfelen : zeker lid worden ! Ik herken mijn eigen vragen en twijfels die ik had toen ik 3 jaar geleden mijn MX-5 kocht en ook overwoog om lid te worden van de club. Ik ben blij dat ik toen die beslissing heb genomen, je haalt door de club zeker meer plezier uit je hobby.

Iedereen is vrij om zijn eigen ding te doen, alleen de rit rijden, in kleine groepjes, traag cruisen of het gaspedaal flink indrukken, je kan de rit met of zonder ontbijt en avondeten doen : alles kan en niets moet.

Alleen al onze roadsters zij aan zij te zien staan bij het vertrek :clap: en met al die enthousiaste MX-5 liefhebbers bij mekaar vormt het gespreksonderwerp "onze MX-5'jes" zeker geen probleem.

Voordeel van de club is dat je telkens op andere plaatsen komt en dit zowel in binnen- als buitenland en dat je uitgestippelde ritten kan rijden waar je anders op je eentje met de MX-5 nooit komt.

Nieuwkomers worden ook steevast door het bestuur opgevangen en kunnen de eerste rit met een "ancien" meerijden om de "knepen van het vak (=de roadbook) te leren".

De gemiddelde leeftijd van de clubleden is moeilijk in te schatten, alle leeftijdscategorieën zijn wel vertegenwoordigd, maar ik vermoed dat de 50-plussers wel in de meerderheid zijn, je bent natuurlijk zo jong als je je voelt en iedereen met een "MX-5 hart" blijft ook jong van hart !

Ik weet niet of je een proefrit kan maken zonder echt lid te worden, dit kan je eens navragen bij het bestuur. Misschien best een mailtje sturen (secretariaat@mx-5club.be) want ik weet niet of het bestuur het forum actief opvolgt.

Wat mij betreft kan ik de club enkel maar aanraden :thumbup:
Wim DT
MX-5 Co-Pilot
MX-5 Co-Pilot

Berichtdoor Angel » wo aug 11, 2010 9:10 am

Hey,

Ook wij denken erover om lid te worden, maar hadden ook eerst graag kennis gemaakt om je toch een beeld te vormen wat we kunnen verwachten tijdens zo'n MX5 clubdag, we stelde de vraag en kregen volgend antwoord van Maria De Cock "Secretaris Flanders MX-5 Club vzw"

Dus waarschijnlijk tot 5 september "Opaalkust-rit"
Paul & Mireille :thumbup:

Hoe je lid kan worden van onze club, lazen jullie allicht wel in het informatiepakket. Het clubbestuur laat echter ook toe dat kandidaat-leden ter kennismaking éénmalig een rit komen proefrijden. Voor het proefrijden vragen wij dan 5 € voor het roadbook te betalen aan de penningmeester van de club bij vertrek van de rit. Indien je achteraf dan beslist om lid te worden, wordt dit in mindering gebracht van het te betalen lidgeld. Heel concreet in jullie geval : stel je komt proefrijden in augustus en betaalt 5 € voor het roadbook, je wordt lid vanaf september, dan betaal je op dat ogenblik 62€ - 5€ = 57€ lidgeld en je bent meteen lid tot einde 2011.
Angel
MX-5 Co-Pilot
MX-5 Co-Pilot

Keer terug naar Showroom